Followers

music

Saturday, March 12, 2011

gegetan angsa membawa padah !

assalamualaikum :) sekarang dah makin rapat dengan blog ! jaga jaga . if ada story baru yang agak gempak mai cita kat blog. haha so tade alasan lahh korang nak miss dtg blog aku . eh petang tadi baru 1.5/3 aku menjelajah ke blog mereka yang terpilih . hebat korang ! makin lama makin cantek berseri blog . haha okey aku sedang jeles :)



okey kita kembali kepada tajuk entry kita pada harini . gigitan angsa membawa padah ! yeah bak kata orang jangan bermain dengan kucing jika takutkan anjing . errr . adakah ? haha okey dulu pada mulanya aku berlagak hebat tidak takutkan angsa ! yeah apa ada dengan angsa ? aku lagi besar maaa. tade hal lahh nak main main dengan angsa kann. member aku sendiri cakap jgn bergurau dengan angsa tuhh . dia boleh gigit orang . huh ! apa ada heran kau bebel kat aku .tak kira aku nak juga kacau angsa ! haha betapa degilnya budak nazirah nie . cubit kang :)


pada hari ini aku berjalan pegi jalan jalan bersama yang tersayang . alah mula gelabah ! apa ingat orang yang boleh digelar 'tersayang' tuhh boypren jee? cetek sungguh pikiran anda ! haha okey dah , tade lahh lepak dengan izzaty (pemangsa kedua ) aziz ( pelakon tambahan shj) dan nazirah ( aku , pemangsa pertama yang perlu dikasihani ) okey mulanya bawak si aziz nie jalan pi padang main buai laju laju . then dah penat anta dia balek. okey cerita bermula dari sini . bila dah anta dia balek aku ambil kunci motor dan berlagak ingin menjadi minah rempit bersama izzaty ! apabila sudah wreng sana wreng sini , sampai satu tempat ada dua angsa  tengah jalan . okey aku stop . dah mula lahh perbualan antara kami :

izzaty : weyh berhenti ! angsa doe . kang lalu kene patuk kang . 
aku : (berlagak tak terkata ) alah angsa je ponn  , tape aku bawak laju . nnty tade lahh dia patuk .
izzaty : nnty dia kejar lahh weyh 
aku : (bangga ) rilex lahh jgn gabra sangat . aku gabra jugak nie

time aku nak press motor okey jalan tetibe motor mati betul betul sebelah angsa ! wtfrog ! gila weyh . start punya start , oh moto nie mmg nak kene maki . dia tak hidup hidup !! arghh!

aku : weyh weyh motor tak boleh start ! mati lahh pulak 
izzaty : weyh angsa nie datang ! weyhh ( menjerit macam kena rompak )
aku : weyh serius aku tak tahu nak buad ape nie . argh! *&#@%%^#@% punya motor ! 

angsa dengan bangganya cuba menakutkan aku dan berkata .
angsa : angangangangang ,( aku nak geget kau ! hahaha )
  
izzaty : nazirah ! angsa nak patuk lahh weyh ( sambil angkat kaki) 
aku : (still mencuba untuk start motor lagi . ) weyh aku cuak gila angsa kat kaki aku nie ! alamak !!!!!!!
izzaty : (terus melompat turun dari motor )
aku : still kat atas motor sebab tak tahu nak buad apa.

orang  lalu lalang buad bodoh jee kat situ ! apa ingat orang buad slide show ke hape . tolong lahh !

sampai saat itu ! kakiku yang mengancam itu telah digeget oleh angsa !

aku : argh ! kaki aku . ( aku menjerit sebab terkejut okey --')terus turun motor sambil menggigil ketakutan 
izzaty : weyh kau kene gigit ? saket takk ?
aku : okey kau boleh tanya sakit ke tak . aku terkejut nie . 

dtg budak budak yang duduk kat situ . mybe dorang dengan kiteorang menjerit bagai nak rak kott . tuh dorang dtg ! haha mintak tolong dorang . bende simple je dorang buat , ambik batu , baling . lari lahh angsa tuhh . gila tak terpikir ponn nak amik batu baling . aku macam rasa nak baling izzaty tuhh kat angsa je sebab dia yang menjerit dari tadi . haha akhirnya angsa itu blah dari situ sambil berkata : hah tahu takut dengan aku . dengan menggoyangkan punggungnya * ape ingat aku hingin  sangat kat punggung kau :P

dalam perjalanan balek gelak jehh , macam kene kejutan lawak  antara angsa dan manusia je rasa , masing masing bercakap tentang kejadian tadi . sumpah! tanak lalu situ lagi ( ceyh yeke tanak ) haha okey ini akan jadi pengalaman paling ..... errr belum kenal pasti lagi . haha okey mmg cuak gila time tuhh . korang gelak lahh ! kene kat korang tahu lahh . haha sampai sekarang if pikir balek pasal tadi mesti gelak besar . kahkahkah . so      moral of value kat sini JANGAN BERLAGAK KUAT JIKA PENAKUT ! . XD 


0 makcik pakcik melatah:

Post a Comment